sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Verkkostrategia

Toista kurssia väännän kasaan. "Strategisk webb" on kurssin nimi ja siinäpä sitä riittää pähkäiltävää, kun en käytännössä ole moisten asioiden kanssa oikeasti työskennellyt. Toki voi ajatella, että jokaista luomaani verkkokurssia on pitänyt ajatella strategisessa mielessä, jotta saa opiskelijoille parhaimman mahdollisen kokemuksen.

Tämä kakkoskurssi koostuu jälleen kolmesta tehtävästä: wiki-tehtävä oli suhteellisen helppo kirjoittaa kasaan, sillä laajuutta ei vaadita kuin 1000 merkin verran. (Ei sanan!) Tehtävänanto tämän kerran wiki-tehtävässä ei kuitenkaan ollut niin selkeä, joten tuloksena wikissä näytti olevan monenmoista selvitystä ja tiivistystä kurssikirjallisuudesta.

Toisena tehtävänä kurssilla on kirjoittaa jälleen case-pohdinta, joka liittyy sekä luettuun kirjallisuuteen että käytäntöön. Kurssikirjoista Fredrick Wackån kirjoittama Webbredaktörens handbok on oikein oiva, mutta Chaffeyn puiseva kirja Internet Marketing on hyvinkin... markkinointihenkinen.

Kolmas tehtävä on vertaisarviointitehtävä. Pitää siis yrittää palauttaa case ajoissa, jotta saa vertaisarviointia. Näyttäisi toimivan myös motivaattorina: kun tietää, että joku toinen opiskelija tarvitsee tuotostani, pitäisi yrittää ehtiä kirjoittamaan se ajoissa.

Ensimmäisen kurssin (Internets möjligheter) lopputuotosta ei ole näemmä vielä arvioitu. Ilmeisesti jotkut opiskelijat olivat opettajalta asiaa jo tivanneet, sillä työtilaan kirjauduttuani näytölle ponnahti viesti, jossa kerrottiin, että seuraavan viikon aikana saavat arvioinnin valmiiksi. Tuttu juttu: been there, done that :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti