tiistai 14. helmikuuta 2012

Yhtä vaille valmis

30 opintopisteen projekti lähestyy loppuaan. Sain rypistettyä viimeisen ison tehtävän eli verkkoprojektin kasaan juuri ennen parin viikon lomamatkalle lähtöä. (Lue: viime tingan ihminen iski jälleen...) Pieni kävelylenkki pakkasessa stimuloi poimuja ja lohkoja niin, että keksin käyttää projektin kantavana teemana tarinallisuutta. Matkailumarkkinoinnissahan tarinallisuutta on alettu hyödyntää enemmänkin viime aikoina, joten olinpa taas itseeni tyytyväinen, kun keksin yhdistää tarinaa myös tähän tehtävään.

Case-tehtävä ja tarina

Tehtävänä oli siis kehittää case-yritykselle digitaalisen läsnäolon strategia ja konsepti. Tehtävään kuului myös kohderyhmäanalyysi, projektin edellytysten ja toteuttamisen pohdinta work breakdown structure -kaavion avulla, mock-up-version tekeminen yrityksen etusivusta sekä digitaalisen markkinoinnin toimenpiteiden ja kanavien arviointi. Case-yrityksenä oli kuvitteellinen hotelli Fjällgården, joka mukamas sijaitsee Tänndalenissa. Sukuyrityksen toiveena olisi laajentua ja vastata ketjuhotellien kilpailuun. Yrityksen tausta oli kuvattu sekin tarinan avulla ja tehtävässä piti hypätä toimitusjohtajan tyttären housuihin, joka teki paluun kotiseudulle ja oli nyt kehittämässä yrityksen verkkoläsnäoloa dynaamiseen suuntaan.

Sain arvosanaksi projektityöstäni B:n, joten myös opettaja taisi olla tyytyväinen tarinallisuuteen. Myös vertaisarvioinnissa kehuttiin tarina-lähtökohtaa. Toki arvioijat miettivät, millä resursseilla tarinan kehittäminen toteutettaisiin. Ajatuksenani oli nimittäin, että tarinan avulla kerrottaisiin "Tunturituvan" suvun tarina ja värikkäät hahmot lähtisivät elämään omaa elämäänsä sosiaalisessa mediassa. Tavoitteiden asettamisessa oli siis jälleen kerran haastetta, joten saan jatkossakin some-hommissa pohtia tarkkaan, toteutuvatko tavoitteet SMART-mallin mukaisesti. Huoh.

Fjällgårdenin "nettisivut"

Alla on feikkiversio, jonka loin case-yrityksen nettisivujen etusivuksi. Oli kiva värkkäillä iPadilla, joka soveltuukin nopeitten luonnosten tekemiseen oivallisesti. Palautteen perusteella minun olisi pitänyt tehtävässä pohtia syvemmin mm. typografiaa, mutta en nyt tällä kertaa sitten siihen muistanut taipua. Hur som helst, tuommoista jälkeä tuli.

Karvalakkikuva CC BY: weisserstier 

Allra sist

Nyt on sitten enää viimeisen tehtävän vuoro. Minun pitää vertaisarvioida toisen opiskelijan verkkoprojektituotos, kytkeä arvioni kurssikirjallisuuteen ja palauttaa tehtävä helmikuun loppuun mennessä. Sitten olen suorittanut 30 opintopisteen webbredaktör-paketin täysin etänä. Vuosi sitten helmikuussa tämä hetki vaikutti melko kaukaiselta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti